28 March 2011

pertandingan . .

assalamualaikum . . saya nak cerita pasal sekolah lagi ni . minggu ni minggu bahasa dan cikgu buat pertandingan menulis esei dan karya kreatif , sajak , nyanyian tradisional , kuiz dan pidato . saya masuk 3 pertandingan . http://i269.photobucket.com/albums/jj72/myem0/001/qq/qq-emoticon-003.gif
  1. menulis esei dan karya kreatif
  2. kuiz
  3. pidato
tadi ada 2 orang pengawas panggil nama saya n kawan2 saya untuk buat esei . ingatkan tak nak masuk , tapi biar jelah . mula2 ingatkan esei je . bila tanya cikgu , cikgu cakaplah ikut kreativiti sendiri . nak buat pantun ke , syarahan ke , sajak ke dan macam2 lagilah . kawan saya buat esei . saya buat pantun 11 kerat . eh ! silap , 11 rangkaplah . pantun pasal 'Alam Kita' .

saya main buat je apa yang ada dalam otak dan terus tulis kat kertas yang cikgu bagi . 11 rangkap tu panjang sangat ke ? sepatutnya kena buat berapa rangkap ? tak kesahlah , asalkan buat . fikir2 tu memang susah . tak de idea . . http://i269.photobucket.com/albums/jj72/myem0/001/qq/qq-emoticon-065.gif
saya ni pandai buat pantun ke ? betul ke pantun yang saya buat tu ? tak de salah ?
habis pukul 2.15 , cikgu bagi masa tambahan bagi murid yang belum siap selama 5 minit . tapi , saya dan kawan2 saya siap tepat pada waktunya . tak lambat tak cepat . murid yang masuk pertandingan menulis esei dan karya kreatif ni tak ramai pun , sikit je .

duduk dalam bilik tayangan , bunyi kipas kuat betul . macam dalam dewan peperiksaan je . kalau dalam kelas , fuhhhh!!! bising betul . tak boleh nak fokus bila cikgu ajar . tak boleh senyap ke ??!!

bila dah habis buat tu , kitaorang balik kelas sebab nak amik buku agama dan teru pergi surau . kawan saya cakap yang dia takut kalau tak menang . kita peliklah , buat apa dia nak takut , cikgu bukannya marah pun . ish3 . . pelik2 . saya harap , saya dan kawan2 saya menanglah . amin . .

kena hafal pidato ni , nanti ada pertandingan pidato hari jumaat . saya dengan kawan saya masuk . rasa macam best , sebab tu masuk . doakan saya . .


3 mewakili saya dan kawan2 saya
Share:

3 manusia berfikir:

  1. InshaAllah, shidah psti menang...mane tau bakat t'pendam dh t'cungkil...he3..akak pun prnh msuk p'tandingan pidato jgk...minggu ni pun akk ade msuk ujibakat pantun wakil skolah... ^__^

    ReplyDelete

Chat with me