02 June 2011

ya Allah , hamba redha . .

assalamualaikum . . saya happy sebab kawan saya yang sakit tu dah balik kat malaysia selepas pembedahan dia . happy2 , alhamdulillah ya Allah . banyak betul perkara terjadi dalam minggu ni . tadi saya mesej kawan saya dan saya tanya dia macamana tau kawan saya tu sakit . dia jawab adik kawan saya yang sakit tu yang bagi . nampaknya , agak dah ramai jugak kawan dia tau .

sedangkan dia suruh rahsiakan penyakit dia daripada pengetahuan orang ramai . so , biarkan je la ramai yang tau . lagi bagus . ramai jugak yang belum tau . kawan2 dia memang ramai . lagipun dia baik sangat2 , memanglah ramai orang suka kawan ngan dia .

adik kawan saya yang sakit tu bagitau saya yang dia dan kawan saya tu bergaduh . ni punca sebab saya ke ? adakah sebab saya rasa kawan saya yang sakit tu telah mengkhianati saya ?? oh , tidak !! saya minta maaf kawan . jangan bergaduh lagi , pelase . . *haraplah perkara tu tak lama berlaku .

saya takut sangat kalau Allah amik kawan saya tu . tapi , kalau dia pergi , saya redha je la . moga dia tenang di sana . tapi , saya rindu sangat2 ngan dia . nak je ada di samping dia waktu sekarang ni . semua kawan2 dia risau akan dia . semua sayang dia . kawan saya pun nak je ada kat samping dia . tapi , nak buat macamana kan . . jauh . . :(


dia kat Penang , saya ngan kawan saya kat selangor , apa boleh buat ?? insyaAllah , kalau ada kesempatan , saya nak melawat dia ngan keluarga .

semenjak saya tau dia nak buat pembedahan kat luar negara , saya tak putus2 doa kat Allah agar selamatkan kawan saya . setiap hari hati ni asyik risau je , tak tenang . ye la kan , macamana nak tenang kalau ada orang yang kita sayang dalam keadaan keperitan . . mana mungkin akan hati senang . .

tadi , saya terbaca link kat facebook . so klik la . . tiba2 baca satu entry yang kurang sopan sampai2 mencalarkan maruah . sanggup mengaku tak ada dara . tak malu ke ? komen2 kat situ pun ada yang sangat bagu , bagus dan ada juga yang sangat2 kurang sopan malah biadap . cerita ni dah gempak satu Malaysia . mesti korang pun dah tau kan ??

berbalik kepada cerita asal , korang tolong doakan kawan saya tu ye . saya harap sangat2 dia cepat sembuh . saya takut kehilangan kawan baik saya . tapi , saya tetap redha dengan qada' Allah . insyaAllah , dia akan selamat . saya yakin . .

saya ada mesej dia tadi , tapi dia belum balas . saya harap sangat dia baca , dia balas dan dia maafkan saya . saya tak nak dia sakit hati kat saya . nanti saya akan sedih sangat .
ya Allah , jangan Kau ambil nyawanya jika belum selesai tanggungjawabnya sebagai muslimah di dunia ini . .
hari ni , blog pilihan hati saya ada dua . jom terjah nak , sambil2 tu follow n komenlah ye kat blog diorang .
[ wm ]  ,  [ sm ]  . . diorang dah ada website dot com . jeles saya tau . :D

Share:

4 manusia berfikir:

  1. assalam :) doa kan yang terbaik utk kawan awk :)

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum, akak doakan kesejahteraan kawan adik shida,insyaAllah doa diterima Allah..

    ReplyDelete
  3. @Nazihah@Jiha waalaikum salam . . syukran kak . . amin . . insyaAllah :D

    ReplyDelete

Chat with me