24 July 2011

hidup ini sudah makin singkat . .


 بسم الله الرحمن الرحيم

assalamualaikum . . kembali lagi saya untuk update blog setelah beberapa hari tak update blog . saya tau baru je 2 hari , tapi rasa macam lama bebeno . sejak 2 menjak ni , banyak manusia yang memuhasabah saya dengan muhasabah yang alhamdulillah sangat2 banyak . kepada mereka yang telah memuhasabah sedikit demi sebanyak , moga Allah merahmati hidup kalian dan disinari dengan cahaya kebenaran setiap masa . amin . .

saya tau , setiap manusia tidak terlepas daripada sebarang kesilapan meski sebesar zahrah pun termasuk saya . sekali kita melakukan kesalahan , perlulah menginsafinya . janganlah berasa diri sudah cukup mulia . saya pun masih banyak lagi dosa , dosa dengan Allah , sesama manusia . Allah , hanya Engkau je yang tau betapa banyaknya dosa ini . moga kita semua dilimpahi rahmat-Nya dan keredhaan-Nya . amin .


alhamdulillah , selama saya berada di dunia ini dan sehingga sekarang sudah ramai yang menyedari akan peri pentingnya pengembalian semua sistem Islam ini untuk memimpin dunia . alhamdulillah . . sehari demi sehari , hati mereka telah terbuka dengan kecantikan sistem Islam . dunia sudah sangat2 parah akibat dipimpin oleh sistem kapitalisme sekularisme . lihatlah dunia ini , berlakunya bencana yang dahsyat sana sini . berlakunya kemunduran ekonomi yang sangat luar biasa . berlakunya hutang negara yang berlipat kali ganda banyaknya . berlakunya kemaksiatan yang sangat2 tidak terkawal . maka dengan adanya itu semua itu , kita sudah rasa betapa tidak lama lagi Islam pasti akan memimpin dunia kerana itu merupakan janji Allah !
ya Allah , sungguh hamba inginkan mati syahid dunia akhirat . kurniakanlah ya Allah . kurniakan juga mati syahid dunia akhirat kepada manusia yang inginkannya . amin . .
alhamdulillah , kerana urusan saya dan keluarga dipermudahkan oleh Allah . sungguh saya sangat bersyukur kerana masih diberi kesempatan untuk bernafas , alhamdulillah . di sekolah , walaupun suasananya tidak tenang dan banyak maksiat berlaku , saya masih mampu untuk bertahan kerana Allah membantu saya untuk tetap bertahan . tanpa Allah , siapalah saya . . sungguh kadang2 tu hati saya sangat2 terluka disebakan perangai murid2 di sekolah bagai tidak punya akal yang sihat . sikap mereka tidak dapat saya gambarkan di sini kerana betapa runtuhnya akhlak remaja sehinggakan guru yang memberikan nasihat dengan cara yang baik juga dihentam ! moga Allah memberikan mereka petunjuk . amin . .


saya tau , saya seorang budak yang berumur 14 tahun yang masih belum cukup berpengalaman dalam hidup . meskipun begitu , saya juga sudah banyak melihat bermacam2 jenis perangai manusia manusia . ada yang tahap pemikiran mereka cetek . ada yang mendalam , dan amat jarang yang perfikiran cemerlang/mustanir *saintis pun tidak memiliki pemikiran cemerlang seperti ini . walau apa pun , marilah menjadikan tahap pemikiran kita , tahap yang cemerlang/mustanir .

sebelum saya mengakhiri entry saya pada hari ni , saya ingin meminta maaf kepada anda semua kalau2lah tidak lama lagi masa saya akan tiba . sungguh , saya rindu akan sistem pemerintahan Islam , saya rindu akan Khilafah . moga saya sempat untuk marasai hidup di bawah naungan Daulah Khilafah . dan saya nak ingatkan beberapa perkara , jika anda nak mati syahid dunia akhirat , berdoalah . insyaAllah pasti akan Allah kurniakan . :)

Share:

2 manusia berfikir:

Chat with me