22 August 2011

blockquote

assalamualaikum . . hari ni saya nak buat tutorial blockquote . tutorial ni di request oleh adik SS97 . maaf ye , tak tau nama apa . moga tutorial ni adik faham ye . kalau tak faham boleh tanya akak . . maaf sebab lambat buat tuto ni sebab tak perasaan . ni khas untuk pengguna denime template . .


caranya . . .

cari kod .post-body blockquote
kalau tak de kod tu , cuba tengok kod yang hampir sama dengan kod tu . kalau tak de jugak , silalah masukkan kod tu di ruangan selepas kod  /* Posts ----------------------------------------------- */ 
lepas tu , masukkan kod
background: kod warna;
border-left : 0px solid kod warna;
border-right : 0px solid kod warna;
border-top : 0px solid kod warna;
border-bottom : 0px solid kod warna;
 }

kalau nak bagi ada lengkung/round boleh tambahkan kod
-moz-border-radius-topleft: 0px;
-moz-border-radius-topright: 0px;
-moz-border-radius-bottomleft: 0px;
-moz-border-radius-bottomright: 0px;
sebelum }

nota : 
warna ungu adalah untuk kod warna . . boleh cari kat sini kod warna
warna hijau untuk size ketebalan . selamat mencuba .

Share:

6 manusia berfikir:

  1. saye punye tade code blockquote tuwww T___T

    ReplyDelete
  2. @Solihahazahar cuba awk masukkn kod blockquote tu kt bahagian kod post dlm awk punye tmplate kod . .

    ReplyDelete
  3. Tetangga saya dan saya telah saja berdebat topik ini spesifik, ia biasanya mencari untuk menunjukkan salah. Pandangan Anda pada bagus dan tepat bagaimana saya benar-benar merasa . Aku hanya sekarang mengiriminya situs ini untuk menunjukkan padanya pandangan pribadi Anda . Setelah melihat lebih dari situs web Anda Saya ebook ditandai dan dapat kembali untuk belajar posting baru Anda !

    ReplyDelete

Chat with me