29 August 2011

Point2 penting yang perlu diluahkan

assalamualaikum . . masih dapat update blog lagi . nampaknya , orang tak berminat nak komen entry/post saya sebaliknya mereka hanya berminat untuk membaca . lagi bagus sebab ada peminat setia yang membaca entry dan post di blog saya walaupun saya tak tau siapa . terima kasih kerana setia menjadi pembaca setia blog saya . walau macamana sekalipun , syukur alhamdulillah sebab semakin lama hidup , semakin banyak saya mempelajari sesuatu dan semakin bertambahlah pengalaman saya .

image source : google.com
perlu sentiasa muhasabah diri dan jangan lupa , wajib muhasabah pemimpin .
di sini saya ada beberapa point yang nak diketengahkan . antaranya :

dah muncul ke hilal(anak bulan) ? huh ! tadi saya tengok , tak nampak pun :(

esok (30 Ogos 2011) betul2 raya ke ? bukan ke kalau dah nampak hilal baru raya , kalau tak nampak still tetap puasa ? tak gitu ?

raya sambut ngan merdeka ? hebat sangat ke ? menyampahnya ! tidak akan pernah merdeka selagi Islam tidak memimpin dunia ! kita masih dicengkam dengan sistem yang memerintah sekarang iaitu sistem kapitalisme (kaya semakin kaya , miskin semakin miskin) .

ingat , Patriotisme haram disemaikan dalam jiwa ! ia semangat yang mudah luntur dan semangat yang memecah belahkan umat Islam di seluruh dunia !

pemimpin umat Islam telah banyak memakan harta rakyat ! jadi , telah banyak harta haram yang telah mereka makan , astaghfirullah . .

saya tak suka apabila umat Islam mengatakan berkara yang haram mereka katakan dan mengatakan sesuatu yang mereka sendiri tidak sedar ! apatah lagi mereka kata wajib meneladani Rasulullah dan jadikan al-quran sebagai panduan hidup , tapi mereka sendiri menolaknya mentah2 dan menipu !

ingat , darah umat Islam haram ditumpahkan tanpa sebab yang syar'ie ! jika ada di kalangan manusia yang menumpahkan darah umat Islam dengan sengaja , dia pasti akan terima azab ! dan dialah manusia yang paling saya benci !!! jangan sesekali menumpahkan darah saudara seIslam , nescaya dia akan dimurkai Allah !

taatlah Allah dan Rasul serta ikutilah apa yang diajarkan Rasulullah meski ia bertentangan dengan apa yang dikatakan para pemimpin dan pengkhianat Islam ! biarpun sesuatu itu berlanggar dengan apa yang ditetapkan pemimpin , selagi mana tidak bertentangan dengan apa yang ditetapkan Allah dan Rasul , maka sesuatu itu boleh ! ketaatan kepada Allah melebihi segalanya !

ingat , tidak ada ketaatan kepada sesiapa pun apabila bermaksiat kepada Allah . "tidak ada ketaatan dalam bermaksiat kepada Allah" !

ingat , para pejuang Khilafah akan sentiasa mengatakan yang benar meski ada manusia yang tak berpuas hati dengan kebenaran yang dibawa ! para pejuang Khilafah tidak akan berhenti berdakwah mengajak manusia sama2 perjuangkan Khilafah meski para pemimpin dan pengkhianat Islam mengahalang usaha dakwah mereka ! para pejuang Khilafah tidak akan pernah menyerah daripada berusaha sekeras2nya menyedarkan umat yang berfikiran jumud supaya kembali berfikiran mustanir(cemerlang) .

sesungguhnya , terimalah kebenaran yang ada di depan mata kalian . bukalah mata kalian seluas-luasnya , ambillah kebenaran dan pejuangkanlah kebenaran ! lihatlah dunia sedang merindui Khilafah , tidakkah anda juga begitu ? jika anda merindui Khilafah , marilah sama2 pejuangkan Khilafah . saya yakin , anda akan raih kemuliaan dan keredhaan Allah . insyaAllah . .

dan saya ucapkan selamat hari raya aidilfitri kepada anda semua . maaf jika saya telah menyakiti hati kalian atau terkasar bahasa . sungguh , saya manusia biasa yang tidak lari daripada melakukan kesilapan .
Share:

4 manusia berfikir:

  1. ok.nisa suka stment nie idak akan pernah merdeka selagi Islam tidak memimpin dunia ! kita masih dicengkam dengan sistem yang memerintah sekarang iaitu sistem kapitalisme (kaya semakin kaya , miskin semakin miskin)

    ReplyDelete
  2. Selamat hari ray aidilfitri gak :) maaf zahir & batin.

    ReplyDelete
  3. Ana kagum dengan semangat nti :))
    Bittaufiq~!

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum dik Shida :)

    semangat adik akak ni,salam Eidulfitri dik,maaf zahir batin :)
    moga segala amalan baik diterima Allah.

    ReplyDelete

Chat with me