04 August 2011

petang yang indah kat sekolah dan selepasnya

assalamualaikum . . tadi kat sekolah memang saya rasa agak happy . sebab saya banyak senyum/sengih/ketawa kecik2 *seperti yang anda tau , saya budak yang suka buat macam tu .  suasana pun agak menenangkan . dengan angin yang bertiup menyebabkan rasa segar sementara . kat sekolah , terngiang2 je dalam kepala suara yang merdu yang membaca surah al-Fath dan lain2 . subhanallah , syahdunya . .

ni pun dah masuk hari ke tiga puasa , so macamana iman ? insyaAllah , saya pasti anda semua berusaha keras nak memantapkan iman kan kan ?? saya doakan agar anda semua dirahmati Allah . alhamdulillah . .  waktu balik , hujan dah berhenti sebab saya jalan kaki . kalau hujan . . . alamatnya habislah basah kuyup . .

sesampainya saya dirumah , saya dengar bacaan ayat suci al-Quran oleh  Sheikh Mishary Rashid Alafasy yang dipasang oleh abah saya . huhu , ni pun salah satu antara qari yang saya minat .

lepas tu , on9 jap untuk update blog . kakak saya pun on9 . . huhu . . dia pasang surah al-Waqi'ah yang dibacakan oleh Muhammad Taha . ya Allah , betapa indahnya suara . . sekarang pulak tengah mendung , ditambah pula dengan perasaan yang agak tenang . hari sudah mau hujan lagi , alhamdulillah . .
dalam diam2 , ku merindui suasana waktu sekolah rendah . tapi , aku tidak mau masa diulangi , hanya inginkan suasana seperti dulu .
ok , tu je la kot cerita hari ni . jom usha gambar yang akan saya paparkan . "blueberry"



Share:

3 manusia berfikir:

Chat with me