19 April 2011

apa pasal asyik nak cerita tu je ??!!

assalamualaikum . . fuhh ! ! berdebar2 jugak nak taip . bismillah . . entry kali ni lebih kepada nak muhasabah sesama kita la ye . .

tadi baru je lepas habis baca kat seorang hamba Allah punya blog . tertarik ngan satu entry dia ni . terkejut tengok tajuk entry dia . apa pasal nak buat tajuk terlalu lucah sangat huh ? saya yang baca ni pun rasa tersangat2 la malu sebab orang yang buat entry tu adalah yang beragama Islam .

tujuan entry dia tu memang la bagus sebab dia nak nasihatkan orang lain . tapi , apa pasal ada perkataan yang tak sepatutnya dikeluarkan , dikeluarkan huh ? dia cakap jangan kaitkan wanita dengan perkara2 lucah . dan kenapa mesti perempuan dijadikan alat ??? hmmm . . dia macam menyuruh lagi orang buat maksiat dengan meletakkan sepatutnya lelaki yang jadi bahan !!! perghhh !!! orang yang komen tu pun kurang diajar dan dididik dengan didikan agama Islam !

makin suruh pulak orang lelaki jadi bahan tu ! saya yang baca teramat2 malu . tak ke korang rasa malu ? saya pun manusia biasa jugak , kita sebagai orang Islam dan bersaudara , wajib muhasabah sesama sendiri . . saya tak cakap saya bagus , tapi saya cakap apa yang saya belajar . .

saya nak tulis perkataan yang lucah2 tu pun saya sangat2 takut ! dia tak takut ke ? saya tak boleh terima dia cakap macam tu !!! kenapa nak galakkan wahai manusia ?? kenapa ??
please la , sebelum taip , fikirkan dulu apa yang betul n apa yang salah . that so embarrassing la !!
dah la kat sekolah selalu je dengar perkataan yang tak sepatutnya . berapi2 hati dan telinga ni ! sakit betul telinga . diorang main sedap mulut je cakap . ingat bagus sangat ke . nak je tangan ni pelempang muka diorang . diorang macam tak punya maruah . baru budak sekolah , dah macam2 buat perangai . mencarut je diorang tau . .  nauzubillah min zalik . . 

tak puas hati betul baca orang2 yang komen entry dia !!! tak puas hati !!! kenapa nak galakkan lagi ? =.="

manusia2 yang mempunyai aqal , sila fikir sebelum berkata .

Aqal ada berfikir perlu ,
Berkata baik disukai Allah ,
Berhati-hati dalam menulis amatlah perlu ,
Agar tidak dimurkai Allah .
Share:

4 manusia berfikir:

Chat with me