20 April 2011

Semua Polis Baik ke ?

Assalamualaikum . . tadi kat sekolah saya nangis . saya sedih sebab budak2 sebaya ngan saya bergaduh n sangat2 kurang ajar . cikgu pun tak da mood nak mengajar . sian cikgu sebab kena hadapi sikap murid2 yang kurang ajar ! mestilah tension ! istighfar banyak2 . .

sejak saya umur . . . umur berapa eh ? saya dapat tau polis memang jahat . kakak saya benci akan polis ! dah lama-kelamaan , saya turut benci . sebab apa ni shidah ? sebab dia halang orang daripada cakap perkara yang haq ! dia tangkap orang yang cakap yang haq ! saya benci polis sebab ada satu kisah ni saya baca dekat satu buku yang bertajuk "Dunia Tanpa Suami" .

dia tangkap orang masuk ISA sebab apa nak tau tak ? Sebab orang tu tolong orang yang susah . itulah kesalahan pak cik tu ! perasaan benci saya terhadap polis n orang2 kerajaan ni membuak2 apabila dapat tau banyak kisah kejahatan diorang . harapkan baju smart , tapi hati sangat2 busuk ! harapkan je Muslim , tapi perangai macam orang kafir yang benci Islam sebab orang yang nak tegakkan kebenaran Islam diseksa !

tadi , kakak saya cerita " polis dia saman orang yang naik dan kayuh basikal " . polis suka 'curi' duit orang dengan memaksa orang tu supaya bagi duit kat dia . polis patut dinamakan pencuri sebab suka amik duit orang yang tak bersalah . tanpa ada alasan yang kukuh , terus amik duit ! teruk2 !
polis banyak amik/makan rasuah . tapi , media cakap polis bukan perasuah ! tu sungguh penipu ! jangan percaya sangat cakap media ni .
ada satu kes lagi , bila pusat judi ada lesen dia tak serbu , bila tak da lesen baru diserbu . dalam TV ada cakap yang polis serbu pusat judi tu la , ni la . tapi , banyak lagi pusat judi yang tak diserbu dan ditangkap orang2nya . banyak lagi penjual arak yang tak ditangkap ! makin bermaharajalela adalah . ni sebab apa ? sebab dia ikut cakap orang atas . dia tak takut akan Allah ! dia lebih takut akan manusia . rakyat cakap yang polis ni bertanggungjawab ! konon je tu !

kalau nampak je polis depan mata , saya terus pandang remeh kat dia . tapi , orang ingat polis ni tangkap penjenayah . hah ! konon je tu ! padahal banyak lagi penjenayah , dia tak tangkap pulak . asalkan ada lesen , boleh jalankan kerja maksiat kau tu ! polis terus tak hiraukan orang2 yang macam tu .

dan , apa tindakan pemimpin kita ? buat tak tau je dia . . dia tak kisah apa yang rakyat dia nak buat ! tak kisahlah nak buat maksiat ke tak , dia tak peduli langsung ! dia tak jalankan sistem Islam , sebab tu dia tak kisah . lagipun , seluruh pemimpin kat dunia ni menyuruh rakyat2nya supaya asobiyyah dan wathaniyyah . dengan menggembar-gemburkan Patriotisme dan Nasionalisme . perlu ke taat pemimpin macam tu ? wajib taat pemimpin , tapi perlu taat pemimpin yang jalankan sistem Islam , bukan taat pemimpin yang terapkan sistem kufur !

apa2 pun , HIDUP SEJAHTERA DI BAWAH NAUNGAN DAULAH KHILAFAH ! ALLAHUAKBAR !
Share:

7 manusia berfikir:

  1. yep. tul tu kak :) fiqah pun perasan jgk, polis selama ni pernah ke ek wat baik?? ngee :/ Sepatutnya diaorng kena tngkp juga tempat judi n wat maksiat smua ni walaupun tempat tu dh ade lesen :O n fiqah pun pernah terfikir, asal saman mesti minta duit, tapi duit kita tu diaorng nk buat ape ek :/

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum..

    Maafkan saya. tapi, sewajarnya kita tak patut pukul rata macam tu. Ingat, tak semua.
    Manusia tak kira la ape pangkat, darjat, pekerjaan, ada ujian masing2.
    Kalau saya adalah anak seorang polis, saya akan sangat sedih baca entry ni.
    Ape pun, semoga semangat nak memperjuangkan Islam tu terus ada dan dijalankan dengan jalan yang betul.
    Wallahu'alam.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. waalaikumussalam,

    saya akan menjawab bagi pihak dik shidah2020.

    mungkin tidak wajar kita pukul rata ttg polis.. tapi perlu diingat, kerana nila setitik rosak susu sebelanga..

    saya rasa ramai je tahu kerja polis SEKARANG nih mcmana, cuma ramai yg diam membisu sahaja.. takut nak berkata buruk ttg polis..

    mungkin beberapa pautan ini boleh memberi sedikit gambaran tugas2 polis yg ada sekarang..

    1) http://mykhilafah.com/sautun-nahdhah/2133-sn218-polis-bukan-pembunuh-berlesen
    Pihak polis dikecam hebat kerana kes kematian Aminulrasyid Amzah.

    2)http://mykhilafah.com/aktiviti-htm/2408-seminar-htm-di-kuantan-dibatalkan
    pihak polis menghalang dakwah untuk menerapkan Islam.

    3)http://mykhilafah.com/berita-global/2526-gelombang-penentangan-rakyat-mula-merebak
    pihak polis menjadi agen penghalang kebangkitan umat.

    Jadi, inikah yg dikatakan baik??

    wallahua'lam..

    ReplyDelete
  5. terpulang lah.

    mungkin saya cukup memahami apabila orang pukul rata status pekerjaan seseorang.

    yang pasti, kesian kat adik ni, bila kakak ajar benci orang.

    pandang remeh.

    benci perkara mungkar sangat bagus, tapi benci saudara Islam sendiri-walaupun berlaku mungkar??

    seorang saudara tak akan benci saudaranya, kan?

    andai kata, ayah kamu seorang polis yang makan rasuah- adakah kamu benci die?? ajar adik2 kamu benci die? atau kamu cuba nasihati die, dan berdoa agar die diberi Hidayah?

    Islam itu pentingkan persaudaraan.

    wallahua'lam.

    mungkin saya patut berhenti komen sampai sini je.

    semoga Allah merahmati kita semua.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Shidah..cita2 sy masa kecik2 dulu Polis tw..smpai skrang masih sy suka pkerjaan tu cuma xde pluang je..tak adil la rasanya nak salahkan pihak polis secara keseluruhannya mcm tu..sbb nila setitik rosak susu sblangga ea?? sy ada kwn dr Indonesia kat sini, dia ckp kat negara dia ramai yg xsuka rakyat Mlaysia..sbb kes2 dera amah la and mcm2 lg la..tp best part nya kwn sy tu xbenci pon sy,xbenci pon mlysia..kita patut mcm tu gak kot..berlapang dada..ini pndapat sy,n sy hormat pndapat awk gak. (^_^)V peace

    ReplyDelete
  7. hanya mampu tersenyum membacanya krn ayah polis juga hehehe ^^ apa-apa pun
    pndgn masing2^^

    ReplyDelete

Chat with me